Materiały typu POS rzeczywiście mogą zwiększać sprzedaż. To wsparcie głównego przekazu reklamowego, dodatek, który nierzadko pełni rolę informującą. Do materiałów POS (Point of Sale) zaliczają się ulotki, broszury, plakaty o małym formacie, standy czy tzw. potykacze.
To nośniki reklamy, które najczęściej stosuje się w miejscu sprzedaży. Ich zadaniem jest przede wszystkim informowanie potencjalnych klientów o zaletach oferowanych produktów bądź usług.
Materiały typu POS znajdziemy praktycznie w każdym punkcie. W kiosku będzie to stojak na ulotki albo stand, w supermarkecie zaś potykacz albo stojak na gazetki reklamowe.
Okazuje się, że taka forma reklamy jest skuteczna z wielu względów. Przede wszystkim nie jest nachalna, co cieszy odbiorców. Już dawno znudziły nam się wielkoformatowe reklamy, które działają tylko na nasze emocje. W przypadku POS reklama ma informować. Daje więc konkretne wiadomości, z których potencjalny klient może skorzystać. Stojak na ulotki ustawiony w widocznym miejscu sprawi, że materiały reklamowe spotkają się ze sporym zainteresowaniem odbiorców. Ważne jest natomiast to, że nikt nie narzuca zapoznawania się z ich treścią. To klient sam o tym decyduje. Co ważne, na takich materiałach znajdują się naprawdę cenne informacje. To przede wszystkim ogólna oferta firmy, specjalne promocje i rabaty. To również opis specyfiki konkretnego produktu lub usługi. Nierzadko to informacje, które mają wpływ na finalną decyzję zakupową.
Specjaliści od reklamy potwierdzają, że materiały POS powinny być wsparciem dla każdej kampanii reklamowej. To zresztą również te elementy pośredniego kontaktu z potencjalnym klientem powinny być wykorzystywane stale, również poza reklamową kampanią. Mają być po prostu wpisane w całościową strategię marketingową. Ciekawe jest również to, że POS nie są drogie. Stojak na ulotki czy stand to wydatek rzędu kilkuset złotych. Taki sam koszt ponosi się za wydruk samych ulotek czy serii plakatów. W porównaniu do czasu antenowego czy nawet ogłoszenia w prasie koszty te są wyraźnie niższe.