Muzyczne platformy streamingowe przeżywają dziś swój renesans. Coraz więcej osób korzysta z nich, szukając ulubionych utworów czy nowej muzyki. Nie można powiedzieć, że tradycyjne płyty to już przeszłość, ale na pewno przyszłość należy do cyfrowych odtworzeń muzyki. Promocja w Spotify to sposób na budowanie własnej społeczności, dotarcia z autorską twórczością do szerszego grona odbiorców i wzrost przychodów. Oczywiście samo wrzucenie utworu to za mało, codziennie platformy streamingowe są zalewane przez morze nowych piosenek — rzecz w tym — aby w maksymalny sposób wykorzystać kanał artysty i dobrać działania marketingowe w taki sposób, aby promowanie muzyki przyniosło oczekiwane rezultaty.
Nie jest tajemnicą, że duże znaczenie mają w tym przypadku algorytmy Spotify. Dodając własną muzykę, należy pamiętać, aby umieścić ją na odpowiedniej playliście. Znalezienie się na playliście redakcyjnej, może przełożyć się na większe zasięgi i nowych obserwujących.
Współpraca z dystrybutorem treści cyfrowych
Spotify to ważna platforma i zamieszczenie na niej utworu to konkretny ruch w stronę budowania własnej społeczności. Sukces niejedno ma jednak imię i korzystając z dodatkowych serwisów (YouTube, Tidal, Facebook, Instagram itd.) łatwiej o skuteczne promowanie muzyki. To jednak także dodatkowa praca. Wsparcie w zakresie promocji może być w tym przypadku kluczowe.